Wednesday, December 11, 2013

Usaha Tangga Kejayaan

Assalamualaikum W.B.T.

How are today?? (Bajet teacher skolah tuh hee)

Alhamdulillah bersyukur kerana hari ini aku masih diberi peluang untuk menghirup oxygen (O2) dan menghembus kembali Carbon Dioxide (CO2) di bumi Allah ini.

11/12/13..wooww cam cantik jer, macam tomey jer  tarikh dye…BUT ade aku kisah heee…'USAHA TANGGA KEJAYAAN' cam gempak jer tajuk kan hahahahahaktuiihh...okey lah walaupom hr nih dah hampir setenggah bulan tp aku tetap nk gtau gak azam aku yg bermula dr awal bulan disember.  Macam pelik jer bunyi, biasa org buat azam bila tiba taon baru...sebulan lg la taon br..ngigau ker? Biarlah aku punyer azam suka aty lah nk start awal dr org pom hee…Azam nyer berbunyi begini :

Kurangkan berat badan, longgarkan baju, labuhkan tudung, tingkatkan amalan..InsyaALLAH”

Nape yg first tuh aku boldkan??? Heee tue matlamat selama tiga bulan tau nk tgk berapa Kilogram (kg) ley turun hee…misi nih aku fight ngan 2 org lagi kawan aku(Ayu Mustika & Arenum Mustafa)..nak tgk sapa yg berjaya..Arrrgghhh xmau kalah..jd langkah2 memenuhi misi dijalankan antaranya:

1)      Xmakan malam
2)      Xmakan nasik (ade la 2 kali smmgu, mcm dah lama xmakan nasik tau, asyik mkn bihun jer huhuhu…kurus punyer pasal…telan jelah)
3)      Jogging at least sekali smmgu…cukup la time weekend p ngan geng2 umah sewa…tp ak buat la senaman ringgan lam bilik lepas balik keje heee..pandai2 la heee..
4)      Byk minum air..walaupom nk kembung perut dibuat nyer..paksa2 hee
5)      Tu je kot buat kali nih..slow2 jer  xyah  drastic sgt…

Manakala azam yg laen tuh ak kena mendisiplinkan diri utk terus istiqomah..InsyaAllah…usaha2… agpom pom aku rasa azam pertama ade kaitan kot ngan yg ke-2 tuh...bila berat dah kurang dgn tidak sengaja nyer baju2 pom akan longgar hahahha…pandaikan aku hee… 2 in 1…senang cter..(*_^)


*Gambar bawah = gambar sebelum heee…

Aku yg paling depan tudung biru tuh..ade kawan aku komen gambar nih kat fb "susun ikut saiz ke??" huhuhu trima jelah....cukup makn...


Akhir kata selamat berjaya Anok Pak Do Ju...smoga semua azam terus istiqomah..Amin.

P/S : Maaf kpd penjual produk kuruskan badan aku xpercaya. Aku nk cuba turunkan berat tanpa mengunakan sebarang produk kuruskan badan..agpom dgn cara nih aku boley terus mendisiplinkan diri utk terus berusaha....walaupom mengambil mase yg lme, InsyaAllah kesan nyer pom kekal lame heee..

Assalamualaikum. Selamat bercuti bg org selangor...(^_^)

No comments:

Post a Comment